5 راهکار ساده برای محافظت از کولر گازی
نوشته شده توسط : ابوالفضل

کولر گازی (AC) ، بدون شک یکی از مهمترین وسایلی است که برای خانه خود خریداری می کنید. تهویه مطبوع در طول تابستان ضروری است زیرا به تهویه هوا کمک می کند ، که منجر به ایجاد فضای مطبوع در خانه شما می شود. هنگامی که یک تهویه مطبوع به درستی کار نمی کند ، به خصوص هنگامی که سطح رطوبت در بالاترین سطح خود قرار دارد ، می تواند بسیار ناخوشایند باشد. AC كه نگهداري نمي شود ، مصرف انرژي بيشتري را شروع كرده و به همان اندازه كه لازم است كارايي ندارد. اینجاست که نگهداری مناسب و سرویس به موقع کولرهای گازی به تصویر می کشد. برای اطمینان از عدم وجود چنین وضعیتی باید در مورد نگهداری کولرهای گازی در منزل پیش قدم باشید.

راهکار های ساده برای محافظت از کولر گازی

5 راهکار برای اینکه از کولر خود به خوبی نگهداری کنید

  • فیلتر هوا را شسته و تمیز کنید

فیلترهای هوا در AC باعث جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار و گرد و غبار به اتاق شما می شوند. این فیلترهای هوا نباید ذرات معلق بیش از حد داشته باشند و به منظور عملکرد کارآمد باید تمیز شوند. اگر فیلتر هوای شما کثیف باشد ، نه تنها فشار بیش از حد را به AC وارد می کند بلکه بر کیفیت هوای اتاق شما نیز تأثیر می گذارد. فیلترهای هوا به راحتی و به طور منظم توسط کاربران نهایی تمیز می شوند.

  • سیم پیچ ها را تمیز کنید

سیم پیچ های تهویه مطبوع به مبرد کمک می کنند تا گرما را جذب کرده و اتاق را خنک کند. این سیم پیچ ها با ذرات گرد و غبار که توانایی جذب گرما را کاهش می دهند ، عایق می شوند. در چنین شرایطی ، واحد تهویه مطبوع مجبور است برای حفظ دمای اتاق بیشتر کار کند. بنابراین ، مطمئن شوید که سیم پیچ ها به طور مرتب تمیز می شوند تا از چنین وضعیتی جلوگیری کنید.

از آنجا که سیم پیچ ها تیز هستند و لمس آنها خطرناک خواهد بود ، این کار را از افراد حرفه ای طی تعمیر و نگهداری دوره ای انجام دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که فن واحد کندانسور در وضعیت مناسبی قرار دارد

فن واحد کندانسور برای عملکرد AC مهم است زیرا باعث خنک شدن گاز مبرد می شود. با این حال ، اگر درست کار نکند ، AC دیگر اتاق را خنک نمی کند. در مواردی که صدای عجیب و غریب از AC شما می شنوید ، احتمال خراب شدن فن واحد کندانسور وجود دارد. در چنین شرایطی باید فوراً با متخصصان حرفه ای تماس بگیرید تا از نظر سنگینی در موتور بررسی شده و یا تراشه ها یا ترک تیغه ها را بررسی کنید.

اگر قصد خرید کولر گازی با بهترین قیمت از برند های مطرح را دارید به محصولات صنیع خانی سر بزنید و محصول خود را با قیمت مناسب به راحتی سفارش دهید و در درب منزل تحویل بگیرید.

  • تخلیه میعانات را بررسی کنید

تخلیه میعانات مسئول تراکم در سیستم است. در مواردی که تخلیه میعانات مسدود شود ، تخلیه متوقف می شود. اگر متوجه شدید که آب در حال تخلیه نیست ، یک درخواست خدمات برای یک متخصص AC ثبت کنید تا بیاید و نگاهی به آن بیندازد.

  • تعمیر و نگهداری حرفه ای منظم

ناگفته نماند که حفظ کولر گازی شما نه تنها برای صرفه جویی در هزینه های برق بلکه برای جلوگیری از خرابی تجهیزات نیز مهم است. کارشناسان تعمیر و نگهداری برق متناوب قادر به بررسی و عیب یابی برای هرگونه مشکل احتمالی واحد AC شما هستند. مطمئن شوید که کولر گازی خود را در فواصل زمانی توصیه شده سرویس می کنید تا عملکرد بهینه داشته باشید.

با نگهداری مناسب از متخصصان آموزش دیده ، می توانید بهره وری عملیاتی کولر گازی خود را افزایش دهید تا هم در مورد تهویه مطبوع در خانه ، هم شما و هم اعضای خانواده از حداکثر راحتی برخوردار شوید.





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: